Ruilen & retourneren

 

Hoe kan ik een bestelling retourneren of herroepen?

Retourneren

U kunt uw bestelling via ons retourneren door ons een mail te sturen naar [email protected] met naam, product,  bestelnummer en postcode. Vereiste is dat de lamp in de originele verpakking en staat geretourneerd wordt. Indien de lamp door u zijn gebruikt en op enige wijze beschadigd zijn geraakt, kunnen wij deze helaas niet meer terugnemen. Het terugzenden van de geleverde zaken komt daarmee geheel voor eigen rekening en risico van de afnemer.

Het pakket dient aangetekend te worden verstuurd naar het volgende adres: H.P.V. Lumière Classique BV, De Trompet 2760, 1967 DD Heemskerk, Nederland, T: 0251 – 275975. Indien de kroonluchter bezorgd is dient de kroonluchter ook weer opgehaald te worden. De kosten voor het ophalen van de kroonluchter bedragen € 75,-.

 

Herroepen

Voor elke consument geldt het herroepingsrecht, waarbij u als consument binnen 14 dagen na ontvangst van een product, het product zonder opgaaf van reden, terug mag sturen. Hierbij krijgt u alles terug wat u heeft afgerekend. Te denken valt aan een vergoeding van de prijs van het product en de kosten van de heenzending. De retourkosten zijn echter voor eigen rekening en betreft €49,- per pakket. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet u het Europees modelformulier voor herroeping invullen. Middels dit formulier maakt u aan ons duidelijk dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Het formulier kunt u hier downloaden (pdf).

Let op: Indien u een lamp op maat heeft laten maken, dan ontvangt u een waardebon van HPV Lumière Classique ter waarde van het aankoopbedrag excl. eventuele verzend/bezorgkosten. Deze waardebon is vanzelfsprekend te besteden bij HPV Lumière Classique.

 

Wanneer krijg ik het geld terug voor mijn retourzending?

Na goed ontvangst – lees: in originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk), in alle volledigheid en juiste staat – zal HPV Lumière Classique er zorg voor dragen dat binnen 30 dagen het volledige aankoopbedrag terug is betaald. Te denken valt aan een vergoeding van de prijs van het product en de kosten van de heenzending. De retourkosten zijn echter voor eigen rekening en betreft € 49,- per pakket

Wij maken gebruik van dezelfde betaalwijze als waarmee u uw bestelling heeft betaald. Hiervoor vragen wij geen extra kosten.

 

Is het mogelijk een product te ruilen?

Ja, ruilen is zeker mogelijk! U kunt hiervoor contact opnemen via onze mail [email protected] of telefoonnummer: 0251 – 275975 (tijdens kantooruren). Hierin is het verstandig mede te delen wat uw naam, product,  bestelnummer en postcode is. Wij zijn dan in staat u sneller verder te helpen. 

In dit mailcontact bespreken wij met u met welk product en maat u uw oorspronkelijke aankoop wil ruilen. U ontvangt vervolgens een waardebon ter hoogte van het aankoopbedrag excl. verzend/bezorgkosten welke u kunt besteden bij HPV Lumière Classique.Tevens zullen we in dit gesprek het retourproces verder bespreken. 

 

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Indien u een klacht heeft, zouden wij dat graag willen horen. Dergelijke punten van aandacht kunnen onze service en producten namelijk verbeteren. Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via [email protected]. Wij streven er vervolgens naar binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie te geven.

Mocht u niet tevreden zijn met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).

Daarnaast is het ook mogelijk om klachten te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. U kunt dit platform vinden via http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht niet bij ons in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht in te dienen via het platform van de Europese Unie.

 

Heb ik recht op garantie?

Naast het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen bieden wij u een vrijwillige geld-terug-garantie voor de daaropvolgende 10 dagen. Daarmee kunt u uw product binnen 30 dagen zonder opgave van reden kosteloos aan ons retourneren. Dit geldt voor alle artikelen die u bij ons koopt.

Ook is er op elk product van ons sprake van een wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat u recht heeft op een nieuw exemplaar van het product indien deze snel kapot gaat of een productiefout bevat. Consumenten mogen namelijk in alle redelijkheid van ons verwachten dat het product werkt zoals het zou moeten doen. Mocht dit dus niet het geval zijn, laat het ons dan zo snel mogelijk weten!

 

Waarom heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen ondanks betaling?

Dat u uw product nog niet heeft ontvangen, kan ten grondslag liggen aan verschillende redenen. Neem hiervoor rechtstreeks contact met ons op via onze mail [email protected] of telefoonnummer: 0251 – 275975 (tijdens kantooruren). Wij helpen u dan graag verder.